Ja w szkole II - Szkoła Podstawowa w Pokoju
W ramach projektu „Ja w szkole II” prowadzę w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokoju zajęcia polonistyczne dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania w klasie III. Odbywają się one raz w tygodniu po jednej godzinie. Uczniowie mają możliwość doskonalenia techniki czytania ze zrozumieniem. Analizują teksty. Układają zdania i krótkie opowiadania. Doskonalą zasady poprawności ortograficznej poprzez rozwiązywanie zagadek, rebusów i krzyżówek. Korzystają z tematycznych gier planszowych i edukacyjnych. Ćwiczą wypowiedzi ustne opowiadając przeczytane teksty. Układają ustne i pisemne podpisy do historyjek obrazkowych.
W ramach projektu „Ja w szkole II” prowadzę zajęcia korekcyjne dla dzieci z wadami postawy w klasach I- III. Zajęcia odbywają się po jednej godzinie raz w tygodniu. Ćwiczenia maja na celu korygowanie zaburzeń statyki ciała i przeciwdziałanie utrwalaniu i pogłębianiu się wad postawy. Uczniowie doskonalą sprawność fizyczną, wyrównują zaburzenia w rozwoju motorycznym oraz kształtują nawyk prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach życiowych.
Katarzyna Łapszyńska
W Szkole Podstawowej w Pokoju w ramach projektu „Ja w szkole II” dzieci uczestniczą między innymi w zajęciach socjoterapeutycznych - są to zajęcia adresowane do uczniów klas I - III. Mają one na celu nabywanie umiejętności komunikowania się, rozwijanie umiejętności emocjonalnych, pomaganie w poznaniu samych siebie, budowanie udanych relacji z rówieśnikami i osobami dorosłymi.
Uczniowie uczestniczą również w zajęciach korekcyjno – kompensacyjne dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji. Program zajęć ukierunkowany jest na potrzeby dzieci mających trudności z opanowaniem umiejętności czytania i pisania. Jego celem jest niwelowanie trudności i niepowodzeń szkolnych poprzez usprawnienie percepcji słuchowej, wzrokowej, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej, doskonalenie techniki czytania, utrwalenie zasad pisowni.
Uczniowie podczas zajęć socjoterapeutycznych
Moje dobre i złe zachowanie
Nasz kodeks
Uczniowie podczas zajęć korekcyjno – kompensacyjnych - (Klasa II)
Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej
Puzzle ortograficzne
Gra dydaktyczna „Pomyśl, ułóż, sprawdź”- rozpoznawanie rzeczowników
Opracowanie i zdjęcia - Barbara Nowacka
Więcej informacji: Ja w szkole II
Data publikacji: 02-04-2013 14:20