Zapytanie ofertowe odbiór, transport i unieszkodliwianie ścieków z bezodpływowych zbiorników z budynków komunalnych w Lubnowie i w Domaradzu CPV 90410000-4 Usługi usuwania ścieków
ZAPYTANIE OFERTOWE
Wójt Gminy Pokój , zaprasza do złożenia oferty dla zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 złotych. Niniejsze postępowanie ze względu na wartość zamówienia prowadzone jest bez zastosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
Zamawiający:
nazwa: Gmina Pokój
adres: ul. Sienkiewicza 8
46 – 034 Pokój
adres do korespondencji: Urząd Gminy Pokój, ul. Sienkiewicza 8, 46-034 Pokój
strona internetowa: www.bip.gminapokoj.pl
adres e-mail:
faks: 77 469 30 97 wew. 22
godziny urzędowania: poniedziałek – piątek od 7:30 do 15:30
Opis przedmiotu zamówienia:
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Kod: 90410000-4 Usługi usuwania ścieków
Gmina Pokój zamierza zlecić usługę odbioru nieczystości ciekłych ścieków komunalnych z gminnych zbiorników bezodpływowych znajdujących się w miejscowości Lubnów i Domaradz, wraz z ich transportem do stacji zlewczej i ich utylizacją
I. Zakres czynności wchodzących w skład usługi odbioru nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych obejmuje:
1. Dojazd do zbiornika bezodpływowego
2. Opróżnienie zbiornika bezodpływowego
3. Transport nieczystości ciekłych do stacji zlewnej w sposób niepowodujący zanieczyszczenie środowiska poprzez przedostawanie się nieczystości ciekłych na zewnątrz,
4. Zrzut nieczystości do stacji zlewnej w tym oczyszczenie ścieku
5. Uprzątnięcie zanieczyszczeń powstałych w wyniku poboru i wywozu nieczystości ciekłych,
II. Wykonawca powinien mieć możliwość wskazania ilości pobranych ścieków z danego zbiornika bezodpływowego.
III. Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie w ramach otrzymanego wynagrodzenia do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami dotyczącymi wykonania tego typu usług, a w szczególności zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prawem ochrony środowiska, przepisami sanitarnymi i innymi związanymi ze świadczeniem usług objętych niniejszym zapytaniem ofertowym, w tym z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami przeciwpożarowymi. Przedmiot zamówienia winien być realizowany zgodnie z umową, warunkami określonymi w dokumentacji z przeprowadzonego zapytania ofertowego oraz wskazaniami Zamawiającego.
IV. Wykonawca zobowiązuje się do poniesienia pełnej odpowiedzialności odszkodowawczej za szkody spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją zamówienia.
V. Wykonawca określi cenę realizacji zamówienia objętego niniejszym zapytaniem ofertowym, poprzez podanie w formularzu ofertowym ceny jednostkowej brutto (łącznie z podatkiem VAT) za odbiór 1 m³ nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych wraz z ich transportem do stacji zlewnej, ze zbiorników gminnych w miejscowości Lubnów i Domaradz.
VI. Cena podana przez Wykonawcę za odbiór 1 m³ nieczystości ciekłych służyć będzie do porównania złożonych ofert wg kryterium cena jednostkowa brutto. Natomiast, wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy będzie płatne w wysokości odpowiadającej ilości faktycznie wywiezionych metrów sześciennych nieczystości ciekłych wynikających z potwierdzeń odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną oraz ceny jednostkowej brutto podanej w ofercie Wykonawcy.
Warunki udziału w postępowaniu:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
a. prowadzą działalność gospodarczą,
b. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanym terminie,
d. posiadają aktualne zezwolenie na odbiór i transport nieczystości ciekłych oraz osadu z przydomowych oczyszczalni ścieków z terenu gminy Pokój.
2. Potwierdzeniem spełnienia warunków postawionych wykonawcy są następujące dokumenty: stosowne oświadczenia w powyższym zakresie
Kryteria oceny oferty:
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
Minimalny zakres oferty:
1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
a. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania . Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania wykonawcy(ów) upoważnianych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
b. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawy wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru), to do ofert należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa.
2. Forma oferty:
a. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu, mieć formę pisemną i podpisana przez osobę/y upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
b. Wszystkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisanej przez siebie treści muszą być parafowane przez osobę/y podpisującą ofertę.
c. Oświadczenia powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę/y upoważnioną. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką).
d. Ofertę należy złożyć zgodnie z formularzem ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. W przypadku, gdy Wykonawca nie skorzysta z przygotowanego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w formularzu ofertowym.
e. Wykonawca powinien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu; tj. a. prowadzą działalność gospodarczą,
b. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanym terminie,
d. posiadają aktualne zezwolenie na odbiór i transport nieczystości ciekłych oraz osadu z przydomowych oczyszczalni ścieków z terenu gminy Pokój.
e. o braku podstaw do wykluczenia z postępowania;
f. o braku powiazań z Zamawiającym
Termin realizacji zamówienia:
-
Termin rozpoczęcia realizacji umowy – od dnia podpisu
-
Termin zakończenia realizacji umowy – do dnia 31 grudnia 2027 r.
Miejsce oraz termin składania ofert
Zamawiający prosi o przekazanie oferty cenowej w ww. zakresie w terminie do dnia 28.02.2025 r. do godz. 12:00 pisemnie na adres:
Gmina Pokój
ul. Sienkiewicza 8
46-034 Pokój
lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: w formie dokumentu elektronicznego podpisanego certyfikowanym podpisem elektronicznym, lub w formie skanu, z tym, że w przypadku wybrania oferty jako najkorzystniejszej przed podpisaniem umowy należy dostarczyć oryginał oferty.
Kryterium oceny ofert:
Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie kryterium cena ofertowa brutto – 100%.
Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.
Zakres wykluczenia:
1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni zostaną oferenci, którzy:
- nie złożą kompletnej oferty z wymaganymi dokumentami i nie spełnią warunków merytorycznych, zostaną wykluczeni z oceny ofert i wyboru Wykonawcy
- złożyli nieprawdziwe informacje, które mogą mieć wpływ na wynik postępowania;
- zostali skazani za przestępstwo;
- podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 1497 z późn. zm.)
- w stosunku do których otwarto likwidację, ogłoszono upadłość oraz wszczęto lub prowadzi się postępowanie restrukturyzacyjne
- złożyli dwie oferty w przedmiotowym postępowaniu
2. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Zamawiającym, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych.
3. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny – na każdym jego etapie – bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
6. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając na odpowiedź odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
7. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
8. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
9. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
10. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
11. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia, a także cena nie może być wyższa od stawki określonej przez Radę Gminy Pokój https://bip.gminapokoj.pl/download/attachment/25840/uchwala-nr-ix342024-rady-gminy-pokoj-z-dnia-30-pazdziernika-2024-r-w-sprawie-okreslenia-gornych-stawek-oplat-ponoszonych-przez-wlascicieli-nieruchomosci-za-uslugi-w-zakresie-oprozniania-zbiornikow-bezodplywowych-lub-osadnikow-w-instalacj.pdf
12. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data obowiązywania umowy.
Osoba do kontaktu:
W sprawie zapytania ofertowego osobą do kontaktu jest: Barbara Piekarek tel. 774693080 wew. 41, adres mail: b.piekarek@gminapokoj.pl
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
(I)W związku z możliwością przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie w jakim zostały lub zostaną podane w Ofercie, jak też w ewentualnych innych dokumentach składanych Zamawiającemu w odpowiedzi zapytanie ofertowe - zwane dalej „Zapytaniem Ofertowym”
(II) Zgodnie z wymogami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) - dalej zwanym w skrócie „RODO” – informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt gminy Pokój z siedzibą w Urzędzie Gminy Pokój przy ul. Sienkiewicza 8, 46-034 Pokój, wojt@gminapokoj.pl +48774693097
2. Kontakt z Inspektorem ochrony danych osobowych kontakt: tel. 77-4693085 wew. 36, e-mail iodo@gminapokoj.pl,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO, tj. dla celów:
1) Niezbędnych do wykonania umowy (zwanej dalej „Umową o zamówienie”) mającej za przedmiot zamówienie z Zapytania Ofertowego (w przypadku, jeżeli w rezultacie Zapytania Ofertowego dojdzie do zawarcia takiej Umowy z udziałem Pani/Pana danych);
2) Wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora związanych z:
a) prowadzeniem postępowania z Zapytania Ofertowego i potrzebą niezbędnej identyfikacji uczestników zainteresowanych złożeniem Oferty w tym postępowaniu;
b) przygotowaniem lub zawarciem w wyniku postępowania z Zapytania Ofertowego z Panią/Panem Umowy o zamówienie (jeżeli postępowanie z Zapytania Ofertowego nie zostanie unieważnione);
c) ustalaniem, dochodzeniem lub obroną roszczeń wynikających z postępowania z Zapytania Ofertowego lub Umowy o zamówienie
3) Wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych udostępnienia złożonej w postępowaniu z Zapytania Ofertowego Oferty, innych dokumentów lub informacji lub Umowy o zamówienie (z Pani/Pana danymi osobowymi) w przypadkach wskazanych w ust. 5 poniżej.
4. W granicach celów wskazanych w ust. 3 powyżej odbiorcami Pani/Pana danych osobowych (oprócz samego Administratora) mogą być instytucje, w tym organy administracji publicznej, w szczególności instytucje finansujące lub współfinansujące zapłatę za wykonanie Umowy o zamówienie (w przypadku jej zawarcia z udziałem Pani/Pana danych osobowych) - a w granicach celów ustalonych w ust. 3 pkt 2 lit c) powyżej - również powołani biegli zewnętrzni, zewnętrzne kancelarie lub osoby świadczące usługi prawne, doradcze lub finansowe.
5. Z uwagi na to, że Gmina Pokój, reprezentowana przez Wójta Gminy Pokój (Administrator) jest nie tylko podmiotem prawa cywilnego (osoba prawna), lecz również podmiotem prawa publicznego (jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych) - odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być również osoby lub podmioty, którym złożona w postępowaniu z Zapytania Ofertowego Oferta, inne dokumenty lub informacje lub Umowa o zamówienie (z Pani/Pana danymi osobowymi) wymagać będą udostępnienia, stosownie do obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, w szczególności w wykonaniu przepisów:
1) Ustaw w związku ewentualną kontrolą Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, RIO w Opolu(Administratora) lub jego nadzorem ze strony organów administracji publicznej;
2) Ustawy o dostępie do informacji publicznej;
6. Prawnie uzasadnione interesy Administratora (i odbiorów stosownie do ust. 4 i 5 powyżej - jako stron trzecich) do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO - opisują cele wyszczególnione w ust. 3 powyżej;
7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji celów, o których mowa w ust 3 powyżej, okres przedawnienia ewentualnych roszczeń z związanych z realizacją tych celów oraz przez okres wymagany przepisami prawa
8. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, przy czym w zakresie w jakim:
1) jest Pan/Pani osobą składającą Ofertę w postępowaniu z Zapytania Ofertowego i podane dane osobowe służą identyfikacji składającego tą Ofertę; lub
2) podane dane osobowe identyfikują Panią/Pana jako osobę uprawnioną (lub współuprawnioną) do reprezentacji podmiotu/podmiotów składających Ofertę czy inne dokumenty w postępowaniu z Zapytania Ofertowego; lub
3) podane dane osobowe identyfikują Panią/Pana jako osobę uprawnioną (lub współuprawnioną) do reprezentowania podmiotu/podmiotów składających Ofertę przy zawarciu z tym podmiotem/podmiotami Umowy o zamówienie (jeżeli Umowa taka – z udziałem Pana/Pani danych osobowych - zostanie zwarta) – ich niepodanie może uniemożliwić realizację wszystkich celów, o których mowa w ust. 3 powyżej, a w zakresie w jakim ich podanie wynika z warunków postępowania z Zapytania Ofertowego upublicznionych przez Administratora na stronie internetowej - konsekwencją ich niepodania jest niemożność skutecznego uczestnictwa w tym postępowaniu.
9. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
10. Posiada Pani/Pan prawo:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie w jakim przetwarzanie ma miejsce na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO. W takim przypadku (w przypadku takiego sprzeciwu) Administrator nie będzie już przetwarzać tych danych osobowych, chyba, że wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności Pani/Pana (których dane osobowe dotyczą), lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 1
11. Nie przysługuje Pani/Panu:
prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b lub e RODO ;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO. Warunki postępowania z Zapytania Ofertowego (i tym samym obowiązki osób zainteresowanych złożeniem Oferty w tym postępowaniu oraz sytuacje, w których może dojść do zawarcia Umowy o zamówienie), jak też sytuacje kiedy Administrator może wymagać przedłożenia innych niż Oferta dokumentów, w których mogą znajdować się dane osobowe – np. pełnomocnictwo, dokument tożsamości osoby/osób podpisujących Umowę o zamówienie) zostały zamieszczone na internetowej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej lub są dostępne bezpośrednio u Administratora.
(Wyjaśnienie: zgodnie z art. 18 ust. 2 RODO prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego)
Barbara Zając
WÓJT GMINY POKÓJ
Wzór umowy odpr. nieczystości ciekłych2.doc (61,50KB)
Formularz ofertowy.odt usł. wywozu scieków.odt (32,37KB)
Data publikacji: 25-02-2025 15:08