Zawiadomienie stron postępowania o przesunięciu terminu załatwienia sprawy w postępowaniu administracyjnym dotyczącym zmiany decyzji Wójta Gminy Pokój nr SG.VI.6220.03.2019/2021 z dnia 16.06.2021 r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn „Budowa Elektrowni Słonecznej wraz z Infrastrukturą towarzyszącą na działce nr ew. 399 (obręb 0027) w miejscowości Domaradz, Gmina Pokój ”
Wójt Gminy Pokój
SG.VI.6220.01.2024
Pokój, 14 sierpnia 2024 r.
Zawiadomienie stron postępowania o przesunięciu terminu
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023, poz. 775) oraz art. 74 ust. 3, ust. 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023, poz. 1094) w związku z prowadzony postępowaniem administracyjnym dotyczącym zmiany decyzji Wójta Gminy Pokój nr SG.VI.6220.03.2019/2021 z dnia 16.06.2021 r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn „Budowa Elektrowni Słonecznej wraz z Infrastrukturą towarzyszącą na działce nr ew. 399 (obręb 0027) w miejscowości Domaradz, Gmina Pokój ” Wójt Gminy Pokój zawiadamia strony postępowania że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu pismem z dnia 06.08.2024 r. przesunął termin wydania uzgodnienia warunków realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia z uwagi na skomplikowany charakter sprawy i wyznaczył drugi termin załatwienia sprawy do dnia 20.08.2024 r.
Zgodnie z zapisami art. 37 Kpa stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
a) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub w przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie art. 36 § 1
b) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy
Ponaglenie wnosi się do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie t.j. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu
Organem właściwym do wydania decyzji jest Wójt Gminy Pokój.
Organami właściwymi do wydania opinii i dokonania uzgodnień w przedmiotowym postępowaniu są Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Namysłowie, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu, Państwowe Gospodarstwo Wodne -Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Opolu.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023, poz. 1094) Stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:
1) przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
2) działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
3) działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
Zgodnie z art. 74 ust. 3f ustawy ooś Nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jednocześnie informuję, iż stosownie do treści art. 10 § 1 i art. 73 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, stronom przysługuje prawo brania czynnego udziału w każdym stadium postępowania, wglądu w akta sprawy oraz sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Strony postępowania z dokumentacją sprawy mogą zapoznać się w Urzędzie Gminy Pokój, przy ul. Sienkiewicza 8, w Referacie Strategii Gminnej (pok. Nr 40) w godzinach pracy urzędu (tj. pn. - pt. 7.30 – 15.30). Przeglądanie akt sprawy należy wcześniej uzgodnić z osobą prowadzącą postępowanie.
AK/AK-2
Otrzymują:
-
strony postępowania w trybie art. 49 kpa
-
a/a
Data publikacji: 19-08-2024 09:49
Modyfikował(a): Aleksandra Kołodziejczyk
Data modyfikacji: 19-08-2024 09:59