ASYSTENT PODATNIKA dla mikroprzedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą
Sejm odłożył reformę administracji podatkowej. Asystent podatnika od połowy 2016 roku
Asystent podatnika - www.finanse.mf.gov.pl
Asystent podatnika to specjalne stanowisko przeznaczone do indywidualnej obsługi podatników rozpoczynających działalność gospodarczą, którzy są jednocześnie mikroprzedsiębiorcami, a więc zatrudniają nie więcej niż 10 pracowników i osiągają obroty nieprzekraczające równowartości w złotych 2 mln euro.
Asystent podatnika będzie obsługiwał podatników w oparciu o jednolite w całej administracji podatkowej standardy i procedury tak, aby działać sprawnie i dostosować usługę do zidentyfikowanych potrzeb każdego mikroprzedsiębiorcy, który zwróci się o taką pomoc.
Korzystanie z indywidualnej opieki asystenta podatnika przez podatników po raz pierwszy rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej ma na celu dostarczenie tym podatnikom informacji niezbędnych dla prawidłowego realizowania obowiązków wynikających z prawa podatkowego, zapobieganie popełnianiu ewentualnych błędów i omyłek wynikających z niewystarczającej w początkach działalności gospodarczej znajomości przepisów, stosowanych w administracji reguł i procedur postępowania.
Asystent podatnika nie jest doradcą podatkowym. Jego zadaniem jest pomoc podatnikowi w samodzielnym wykonywaniu nałożonych przez państwo obowiązków.
Jeśli zamierzasz rozpocząć działalność gospodarczą po raz pierwszy i chcesz, aby Naczelnik Urzędu Skarbowego w Namysłowie wyznaczył dla Ciebie asystenta podatnika, który będzie Cię wspierał przez okres pierwszych 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności gospodarczej – złóż wniosek (po 01 stycznia 2016 r.), a w terminie 3 dni roboczych otrzymasz odpowiedź – imię i nazwisko oraz adres e-mail i numer telefonu Twojego asystenta w urzędzie.
Data publikacji: 30-11-2015 10:37
Modyfikował(a): Tomasz Zimoch
Data modyfikacji: 22-12-2015 08:09